كفاشيان پاسخ دادکان را داد
گل نرگس
فرهنگی/اجتماعی/علمی/ورزشی/...
نگارش در تاريخ شنبه 18 / 11 / 1389برچسب:, توسط En.Ali Golestani(علی گلستانی)

به گزارش مهر ، علي کفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال با بيان اين مطلب افزود: بنده به عنوان مسئول، رئيس و متولي جامعه فوتبال بايد اعتراف کنم جامعه فوتبال طي يک سال گذشته نتوانست انتظارات به حق مردم را برآورده کند. اين حق مردم است که از تيم‌هاي ملي فوتبال کشورشان انتظار داشته باشند که روز به روز بهتر شوند.

وي با اشاره به اينکه فوتبال کشورمان در بخش‌هاي اصلي نتوانست نتيجه لازم را کسب کند، افزود: فوتبال کشور ضعف‌هايي داشته و ما در راس فدراسيون در اين ضعف و ناکامي مقصر هستيم. البته عملکرد فوتبال کشور را نه فقط در جام ملت‌هاي آسيا، بلکه در بخش‌‎هاي مختلف بايد مورد ارزيابي قرار داد. اگر ملاک ارزيابي فقط جام ملت‌ها و مسابقات مختلف آسيايي باشد که ما خوب عمل نکرديم اما در بخش‌هاي ديگر فدراسيون عملکرد خوبي داشته باشد.

رئيس فدراسيون فوتبال با تاکيد بر اينکه تيم‌هاي ملي فوتبال ايران به مصاف تيم‌هايي مي روند که سرمايه گذاري هنگفتي در بخش‌هاي مختلف کرده‌اند، در خصوص استقلال فدراسيون فوتبال گفت: فوتبال ورزشي است که همه قشرهاي مردم به آن علاقه دارند. مجلس، رسانه‌ها و ... در خصوص فوتبال نظر مي دهند. متاسفانه رسانه ها به جاي حمايت از سرمربي تيم ملي هر روز يک ايراد مي گيرند. بله! اينکه رسانه‌ها انتقاد مي کنند و اعمال نظر مي کنند، به نوعي استقلال فدراسيون را زير سئوال مي برد!

کفاشيان که در برنامه ورزشي نود حضور يافته بود افزود: قطعا اگر فدراسيون روي پاي خود بايستد و تامين درآمد کند، استقلال خواهد داشت. در ورزش کشور فقط فدراسيون فوتبال نيست که پاسخگوي سازمان تربيت بدني است. همه فدراسيون‌ها بايد پاسخگوي باشند.

قبول دارم ناخواسته رئيس فدراسيون فوتبال شدم

رئيس فدراسيون فوتبال با پذيرش اينکه ناخواسته مسئوليت اين فدراسيون را پذيرفته است، در خصوص اظهارات دادکان که مدعي شده بود، فدراسيون در زمان او مستقل عمل کرده است، گفت: در زماني که آقاي دادکان رئيس فدراسيون فوتبال بود، من معاون سازمان تربيت بدني بودم. پيش از مسابقات انتخابي المپيک 2004 آتن من به همراه ايشان، آقاي هاشمي طبا و محمد مايلي کهن تشکيل جلسه داديم تا براي انتخاب سرمربي تيم اميد تصميم گيري کنيم در آن جلسه آقاي هاشمي طبا به عنوان رئيس کميته ملي المپيک به دادکان توصيه کرد، مايلي کهن سرمربي تيم اميد شود.

ذکر خاطره براي اثبات غير مستقل بودن فدراسيون دادکان

وي افزود: آقاي دادکان صحبت از استقلال در فدراسيون فوتبال مي کنند اما زماني که ايشان رئيس فدراسيون فوتبال بود، وقتي قصد داشتند آقاي شاهرخي را سرمربي تيم ملي فوتبال کنند آقاي مهرعليزاده رئيس وقت سازمان تربيت بدني به ايشان دو هفته فرصت داد تا برانکو سرمربي تيم ملي شود. زماني هم که وحيد هاشميان براي تيم ملي بازي نمي کرد، آقاي مهرعليزاده تاکيد کردند اين بازيکن بايد به تيم ملي بازگردد که من به دفتر آقاي دادکان رفتم و دستور آقاي مهرعليزاده را به ايشان ابلاغ کردم که همان زمان با هاشميان تماس گرفت و درخواست کرد به تيم ملي بازگردد.

در فدراسيون قبلي رئيس همه کاره بود

وي در ادامه يادآور شد: من 6 ماه بصورت همزمان رئيس فدراسيون فوتبال و دبيرکل کميته ملي المپيک بودم. در اين زمان يک هيئت رئيسه در فدراسيون فوتبال همراه من بود که همه آنها به غير از من فوتبال بودند و تجربه رياست در بخش‌هاي مختلف فوتبال را داشتند. ما فدراسيون را با هم اداره مي کرديم و تصميمات را بصورت دسته جمعي اتخاذ کرده و به اجرا درمي آورديم. اما در فدراسيون قبلي رئيس فدراسيون تصميم گيرنده اصلي بود. سه تا کارمند فدراسيون عضو هيئت رئيسه بودند و باقي اعضاي هيئت رئيسه نيز بصورت صوري فعاليت مي کردند اما امروز فدراسيون مطالبق اساسنامه عمل کرده و هيچ تصميمي بصورت فردي اتخاذ نمي شود.

فوتبال به خاطر منيت دو نفر تعليق شد

کفاشيان با يادآوري اينکه فوتبال کشور به خاطر منيت دو نفر تعليق شد و هر کدام از آنها اين فوتبال را به سمت خود مي کشيدند، افزود: ما بايد واقعيت ها را بگوييم و نبايد استقلال يک فدراسيون را زير سئوال ببريم. اينها که مدعي هستند، فدراسيون در زمان آنها مستقل بوده، حقيقت را بگويند. البته آنها اين حق را دارند که پاسخ مرا بدهند، خوشبختانه آنها هميشه خوب حرف مي زنند!

رئيس فدراسيون فوتبال بصورت تلويحي پذيرفت علي دايي را به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب نکرده است و گفت: آن موقع با توجه به فاکتورهايي که آقاي دايي داشت، ايشان را به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب کرديم. او براي تيم ملي بد کار نکرد، شايد اگر در بازي ايران - عربستان يک توپ ما گل مي شد، امروز ايشان سرمربي تيم ملي بود و بهترين مربي دنيا!

علي آبادي دايي را توصيه کرد

وي ياد آور شد: ما قرار بود کلمنته را به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب کنيم اما جامعه فوتبال شرايط او را نمي پذيرفت. شايد اگر ما اين مربي پروازي را انتخاب مي کرديم، همين رسانه‌ها پوست ما را مي کنديد! در آن زمان فشار روي ما زياد بود، رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني نزديک بود و هر کس گزينه‌اي را مطرح مي کرد که در آن شرايط آقاي علي آبادي توصيه کرد، علي دايي را به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب کنيم!

کفاشيان در ادامه خدا را شاهد گرفت که فدراسيون در انتخاب افشين قطبي به عنوان سرمربي تيم ملي مستقل عمل کرده و حتي محمد مايلي کهن نيز انتخاب هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال بوده است. وي با طرح اين موضوعات گفت: ما خيلي مستقل از فدراسيون‌هاي ديگر عمل کرديم اما از آنجايي که اقدامات خود را عملي نکرديم، اينطور به نظر آمده که مستقل نيستيم.

دادکان خودش تصميم مي گرفت و خودش عمل مي کرد

وي تاکيد کرد: فدراسيون فوتبال در زمان دادکان با نظر ايشان اداره مي شد. دادکان خودش تصميم مي گرفت و خودش آن را عملي مي کرد. ايشان که تاکيد دارد، فدراسيونش مستقل بوده شايد فراموش کرده باشد، در زمان بازگشت تيم اميد از چين آقاي مهرعليزاده به رئيس فدراسيون تاکيد کردند، محمد مايلي کهن ديگر نبايد سرمربي تيم اميد باشد.

رئيس فدراسيون فوتبال خود را فردي قائل به اساسنامه خواند و در خصوص حضور افشين قطبي در تيم ملي گفت: پس از آنکه مسابقات مقدماتي جام جهاني تمام شد و تيم ملي به جام جهاني نرفت، براي عقد قرارداد با افشين قطبي مذاکره کرديم. ما با اين مربي يک قرارداد امضا کرديم که تا پايان مرحله انتخابي جام ملتهاي آسيا بود و اگر تيم ملي اين مرحله را رد مي کرد، قرارداد ايشان تمديد مي شد. آقاي قطبي مرحله اول را با موفقيت طي کرد، در آن دوره نظراتي مطرح شد که ديگر با آقاي قطبي ادامه ندهيم و سرمربي جديد انتخاب کنيم.

وي افزود: در آن دوره برخي از اعضاي هئيت رئيسه فدراسيون فوتبال نظر داشتند که مربي ديگري جاي قطبي انتخاب شود تا اگر تيم ملي نتيجه نگرفت، بگوييم تيم با مربي جديد هم به جايي نرسيد. من اين شرايط را قبول نکردم، چرا که وجدانم قبول نمي کرد، يک نفر را فداي خود کنم. خوشبختانه تيم ملي با قطبي بد نتيجه نگرفت. سه بازي را برديم و همه از تيم تعريف کردند اما با يک باخت همه چيز دگرگون شد.

کفاشيان با ابراز تاسف از افرادي که شايعه استعفا و کناره گيري او از رياست فدراسيون را مطرح کرده اند، گفت: بايد ببينيم چه به سود فوتبال ماست. وقتي مجمع تشکيل جلسه داده و رئيس و اعضاي هئيت رئيسه فدراسيون را انتخاب مي کند، خود همين مجمع بايد براي آينده فدراسيون تصميم گيري کند. اين از اختيارات مجمع است که تشکيل جلسه داده و براي فدراسيون تصميم گيري کند. قطعا اگر من را برکنار کنند، دوباره فوتبال ايران تعليق خواهد شد. البته من بدم نمي آيد، بروم. شايد اگر بروم از دست شما رسانه‌ها راحت و آسوده شوم!

از يک خرابه آکادمي فوتبال ساختيم

وي افزود: در هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال کارهاي پايه‌اي زيادي انجام شده است. بيش از 60 اردو و ديدار تدارکاتي براي تيم‌هاي مختلف برگزار کرده‌ايم. خانم هاي ما براي اولين بار در مسابقاتي که زير نظر فيفا برگزار مي شد، با حجاب اسلامي حضور پيدا کردند. تيم نوجوانان ايران براي اولين بار قهرمان آسيا شد و در مسابقات جام جهاني به مرحله دوم راه يافت. از يک خرابه در کمپ تيم‌هاي ملي يک آکادمي ساختيم و ...

من بروم، همه بايد بروند

رئيس فدراسيون فوتبال خاطرنشان کرد: اگر من از فدراسيون فوتبال بروم، بايد همه اعضاي هئيت رئيسه هم بروند. ما با هم اختلاف نظر و سليقه داريم اما وقتي يک تصميم اتخاذ مي شود، بايد همه از آن حمايت کنند. سر ماندن قطبي ما با هم اختلاف نظر داشتيم اما زماني که تصميم گرفتيم او در تيم ملي بماند، همه از اين تصميم حمايت کردند. ما دوست نداريم مانند برخي ها هر حرفي که خواستيم بزنيم و بعد بگوييم استقلال راي داشتيم. اين خوب نيست.

وي تاکيد کرد: من 15 سال رئيس فدراسيون بودم. چهار سال معاون سازمان تربيت بدني و چهار سال هم دبيرکل کميته ملي المپيک بودم. در اين مدت به اندازه سه سالي که رئيس فدراسيون فوتبال بودم، استرس نداشتم. رياست بر فدراسيون فوتبال خيلي سخت است. سخت ترين کار انتخاب سرمربي براي تيم ملي است. سنگين‌ترين بار بر دوش ماست که بايد فوتبال کشور را اداره کنيم. باور کنيد وقتي مردم اعتراض مي کنند، ما خيلي سختي مي کشيم و ناراحت تر از آنها هستيم. من نمي خواستم به فوتبال بيايم و شايد اگر به عقب برگرديم، چنين مسئوليتي را قبول نکنم.

کفاشيان خاطرنشان کرد: شکست تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا عاملي شد تا دريابيم، نقاط ضعف تيم ملي کجاست. ما در چه شرايطي هستيم و تيم‌هاي ديگر چه وضعيتي دارند. بايد علت ناکامي را پيدا کنيم و در جهت رفع آن قدم برداريم. بايد فوتبال را به جايي برسانيم که درست شود. با اين شرايط اگر ادامه بدهيم، قطعا در آينده براي صعود به مسابقات جام ملت‌هاي آسيا هم مشکل خواهيم داشت.

رئيس فدراسيون فوتبال در خصوص انتخاب سرمربي تيم ملي گفت: بحث و اتفاقاتي که پيرامون عقد قرارداد با کلمنته رقم خورد ، باعث شد تا آخرين لحظه که سرمربي انتخاب نشده و معرفي نشود ، نام گزينه مورد نظر فدراسيون را معرفي نکنيم. نمي توانم براي معرفي سرمربي تيم ملي تاريخ بگويم اما اميدواريم ظرف هفته آينده سرمربي تيم معرفي شود.


javahermarket

javahermarket

javahermarket

javahermarket

javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: